TikTok pravi prve korake ka poboljšanoj monetizaciji kreatora pomoću programa „Pulse“.

Kao što sam rekao svima koji budu slušali u protekle dve godine, dok TikTok raste astronomskom brzinom i na putu je da postane najpopularnija platforma društvenih medija u celini (možda ne među korisnicima, ali ukupno utrošeno vreme), ključna prepreka njegovoj dominaciji mogao bi da bude nedostatak mogućnosti za prihod kreatora, što je slaba tačka koju i Meta i IouTube pokušavaju da iskoriste u svojim naporima da obuzdaju rast video aplikacije za kratke forme.

Zbog toga je ova nova inicijativa toliko važna. Danas je TikTok najavio svoj novi ‘TikTok Pulse’ program, koji će omogućiti oglašivačima da postavljaju svoje oglase uz najpopularniji sadržaj u aplikaciji, dok će takođe obezbediti novi put udela u prihodu za kreatore, bez potrebe da organizuju odvojene sami brendovi.

„Marketeri danas traže prilike da budu u toku sa relevantnim kulturnim trenucima. TikTok Pulse stavlja brendove u srce TikTok zajednica i pored trendovskog sadržaja koji pokreće razgovor i akciju.”

Funkcioniše ovako – preko TikTok Pulse-a, brendovi će moći da postavljaju svoje oglase uz TikTok klipove koji su u prvih 4% najboljih u svakom danu. Ova merila performansi su zasnovana na pregledima i angažovanju, ali u suštini će omogućiti brendovima da osiguraju da vide maksimalan broj pregleda tako što će biti označeni na trendovskom sadržaju.

Pulse oglašivači će moći da biraju između 12 kategorija za postavljanje svojih oglasa, tako da ćete moći da pozicionirate svoj brend pored kulturno najrelevantnijeg sadržaja u ‘lepota’, ‘moda’, ‘igre’ itd. Oglasi će samo pojavljuju se pored „proverenog sadržaja“ kako bi se osigurala bezbednost brenda, dok dodatni alati za merenje posle kampanje, uključujući prikladnost brenda treće strane i verifikaciju vidljivosti, obezbeđuju transparentnost u procesu.

Ali pravi ključni element je ovo:

„Sa TikTok Pulse-om, počećemo da istražujemo naš prvi program podele prihoda od oglašavanja sa kreatorima, javnim ličnostima i izdavačima medija. Kreatori i izdavači sa najmanje 100 hiljada pratilaca ispunjavaće uslove u početnoj fazi ovog programa. Fokusirani smo na razvoj rešenja za monetizaciju i dostupnih tržišta tako da se kreatori osećaju cenjeno i nagrađeno na TikTok-u.”

Dakle, najpopularniji kreatori TikTok-a će sada moći da ostvare prihod samo objavljivanjem u aplikaciji, koja je slična IouTube-ovom partnerskom programu, i biće suštinski korak za TikTok jer želi da maksimizira svoje mogućnosti za rast.

Jer trenutno, njegov Fond za kreatore to jednostavno ne radi.

Kao što je IouTube kreator Henk Grin naveo u ovom videu, TikTok-ov fond za kreatore, koji je trenutno njegov primarni izvor udela prihoda za kreatore, veoma je promenljiv, sa isplatama koje opadaju kako se TikTok-ov ukupni učinak poboljšava.

Za manje kreatore, dobijanje bilo kakve gotovinske isplate za vaše TikTok klipove je velika stvar, ali za etabliranije zvezde, koje se oslanjaju na prihod koji ostvaruju od svojih otpremanja, potreban im je održiviji, stabilniji put, jer je to u suštini njihov poslovanja, i njihov primarni način sticanja prihoda.

Fond za kreatore to ne obezbeđuje, ali možda, s obzirom da ovi korisnici generišu jake preglede sa svakim svojim klipom, program Pulse bi mogao da pruži bolji put za njih, što bi na kraju moglo da ih omogući da češće objavljuju u aplikaciji, umesto da lutaju umesto na IouTube.

Ne budite zabune, TikTok još nije ni blizu IouTube-ovih alata za podelu prihoda, jer IouTube isplaćuje milijarde kreatorima svake godine kroz svoj partnerski program. IouTube je ostvario 28,8 milijardi dolara prihoda od reklama u 2021. godini, a veliki deo toga je potom prosleđen kreatorima, tako da TikTok ima načina da nadoknadi zaostatak. Ali u isto vreme, to što je aplikacija u trendu u ovom trenutku takođe ima svoje prednosti, i ako TikTok može uspostaviti čak i prilično pravičan put monetizacije za kreatore, to će verovatno biti dovoljno da ih zadrži da objavljuju, za razliku od izgradnje njihovog prisustva na IouTube-u u umesto toga izolacija.

U isto vreme, broj pregleda IouTube Shorts-a raste (Shorts klipovi su već premašili 5 triliona kumulativnih pregleda), a s obzirom da Shorts u suštini deluje kao promotivno sredstvo za vaš glavni IouTube kanal, gde kreatori mogu da zarade pravi novac, i to je primamljiva perspektiva , koji bi na kraju mogao da postane kanal izbora za više korisnika i kreatora.

Zato je ovo tako velika stvar za TikTok, i dok je tek u početnim fazama, a mi još uvek nemamo sve detalje o tome kako će funkcionisati i koliko će kreatori biti plaćeni, to je sledeća evolucija za aplikacija, koja bi na kraju mogla da bude stvar koja obezbeđuje njenu budućnost.

Kao što je Vajn otkrio mnogo pre TikTok-a, monetizacija kratkih video snimaka je teška, a kada Vajn nije mogao da ponudi adekvatan udeo u prihodu svojim vrhunskim zvezdama, oni su masovno napustili platformu, povodeći veliku publiku sa sobom. Možda se čini da je TikTok izvan tog rizika, ali je u suštini u istoj poziciji, i ako popularni kreatori okrenu leđa aplikaciji, to bi mogao biti početak kraja, ako ne može da zaustavi tok.

Integracije e-trgovine nude drugi put, kao i saradnja brenda/kreatora, ali sve ovo zahteva dodatni napor, za razliku od kreatora koji se jednostavno fokusira na svoj sadržaj i dobijaju platu za njegov učinak.

To je ono što IouTube nudi, zbog čega je bolja platforma za kreatore uopšte. A sada, TikTok pravi prve korake na istom putu.

Similar Posts