Tviter pokreće javni test „Circles“ za privatna ćaskanja putem tvita.
Nakon što je testirao niz varijacija ove opcije tokom prošle godine, Tviter je danas pokrenuo javno testiranje svoje nove opcije „Twitter Circle“, koja će omogućiti korisnicima da dele tvitove sa specifičnom, prilagođenom grupom veza u aplikaciji.
Kao što možete videti u ovom primeru, Tviter Circle omogućava korisnicima da u suštini kreiraju privatni grupni ćaskanje putem tvita, sa promenljivim procesom kontrole publike koji vam omogućava da delite tvitove sa određenom grupom izabranih kontakata.
Korisnici će moći da dodaju do 150 ljudi u svoj krug, pri čemu će svi tvitovi u grupi tada biti vidljivi samo ljudima na toj listi.
Članovi Kruga su upozoreni da njihove tvitove mogu da vide samo oni u grupi preko zelenog indikatora prikačenog uz svaki Krug tvit.
Opcija je u suštini proširenje Tviter-ove opcije kontrole odgovora koju je pokrenuo još 2020. godine, što omogućava korisnicima da odluče ko može da vidi i odgovori na svaki od njihovih tvitova, dok se takođe oslanja na zatvorenije diskusije koje Tvitter želi da poboljša. sa opcijom Zajednice.
Zajednice omogućavaju korisnicima da segmentiraju svoju Tviter publiku, tako da možete da delite konkretnije diskusije sa određenim grupama, za razliku od toga da sve emitujete svim svojim pratiocima sve vreme, i to će, u idealnom slučaju, otvoriti više mogućnosti za Tviter korisnike da se angažuju sa širim spektrom tema, jer se neće osećati prinuđenim da objavljuju samo ono na šta misle da će njihova uspostavljena publika reagovati i voleti.
Ali da li to tako funkcioniše u praksi ostaje da se vidi. Deo problema sa krugovima, barem kako ja to vidim, jeste to što većina korisnika verovatno vodi diskusije koje bi se uklopile u ovu ponudu u okviru njihovih DM-ova, održavajući grupne razgovore sa svojim bliskim prijateljima u privatnijem prostoru. Ta privatnost omogućava ljudima da se osećaju ugodnije da dele, i ne izgleda mnogo razloga da prebace te razgovore na potencijalno izloženiju opciju Krugovi.
Pored ovoga, korisnici Tvitera takođe imaju liste da ostanu u kontaktu sa svojim najvažnijim vezama, ili mogu samo da smanje svoju listu za praćenje na najvažnije profile – tako da nema stvarne, praktične vrednosti ili potrebe za krugovima kao takvim, s obzirom da sva funkcionalnost za njega već postoji u različitim oblicima.
Praktičnija i vrednija primena istog osnovnog koncepta bila bi druga Tviter-ova druga opcija ograničenog deljenja u razvoju „Faceti“, koja bi omogućila korisnicima da prate svaki profil na osnovu različitih interesovanja za temu.
Kao što vidite u ovom primeru, Faceti bi omogućili korisnicima da prate svaki profil na osnovu različitih tema, tako da ako želite da tvitujete o potpuno različitim temama, a ne da nervirate svoje pratioce na glavnom profilu stvarima koje su im irelevantne, možete dati korisnicima mogućnost da prate određene elemente vašeg prisustva na Tviteru, za razliku od dobijanja svih vaših tvitova.
To, naravno, nije isto što i više zatvorenog grupnog deljenja, ali zadovoljava sličnu potrebu, u segmentiranju vaše publike, što bi, verovatno, imalo praktičniju vrednost i svrhu od pokušaja da grupna ćaskanja unesete u opšti tvit potok.
Kao što je napomenuto, Tviter je prvi put pregledao Krugove u julu prošle godine, a u okviru tog prvog objašnjenja, Tviter je takođe primetio da će se tvitovi Krugova pojaviti prvi u vremenskim linijama korisnika, što bi bio još značajniji element i mogao bi da vidi povećano interesovanje za opciju.
To nije deo ovog početnog testnog lansiranja opcije, iako bi se moglo ugraditi u Tvitter-ov algoritam – a možda bi, ako bi tvitovi krugova imali dodatnu prednost povećanog prioriteta za one u grupi, to moglo da ih učini privlačnijom funkcijom.
Ali trenutno, nisam siguran da vidim pravu vrednost – iako će bez sumnje mnogi ljudi to testirati i mogli bi naći zgodne slučajeve upotrebe za proces.
Ali takođe izgleda kao zanimljivo vreme.
Mnogi već dugo vide Tviter kao „globalni gradski trg“, gde ljudi mogu da odu da dobiju najnovije vesti i ažuriranja i gde svako može da kaže svoje mišljenje.
Tu analogiju je nedavno koristio dolazeći vlasnik Tvitera Elon Musk.
Ipak, čini se da je sam Tviter odlučan da odvoji Tvittersferu tamo gde može, sa promenljivim kontrolama ko može da vidi vaše tvitove, ko može da odgovori, tvitovima Super pratioca samo za one koji su platili da ih vide, privatnim prostorima, privatnim četovima itd. .
Da li je to u skladu sa Elonovom vizijom aplikacije?
Da li je zbog toga Tviter ovo izbacio sada, pre nego što preuzimanje prođe?
U suštini, ne vidim veliku vrednost u segmentiranju diskusija na Tviteru, kada već postoje DM-ovi, ali možda postoje načini da to iskoristite da istaknete svoje najveće obožavaoce i stvorite intimniju vezu, ili da segmentirate svoju publiku u određene grupe, slično na ono što ‘Faceti’ ionako mogu da urade.