Elon Musk planira da poveća korisničku bazu Tvitera za skoro 200% u naredne tri godine.

Elon Musk sigurno ima neke uzvišene ciljeve za Tviter, ali da li su oni izvodljivi i da li može zaista da ispuni ciljeve koje postavlja za platformu dok se približava tome da postane njen vlasnik i izvršni direktor?

Prošle nedelje, u novom podnesku SEC-a, Musk je izvestio da je obezbedio oko 7 milijardi dolara dodatnih finansijskih obaveza kako bi učvrstio svoju ponudu za preuzimanje Tvitera od 44 milijarde dolara. To je u posao uvelo niz finansijskih partnera, uključujući Sekuoia Capital, Binance, šefa Oraclea Larija Elisona i saudijskog princa Alvalida.

U suštini, ovi saradnici sada postaju manji akcionari u Tvitteru u vlasništvu Muska, dok će on otkupiti sve trenutne akcionare kompanije kada posao prođe. Što znači da manje investitora treba da se prijavi – ali opet, ovi sponzori ne stavljaju milijarde dolara iza Tvitera u vlasništvu Muska iz dobrote svojih korporativnih srca, oni očekuju finansijski povrat za svoj novac, što znači da Musk mora imaju neki plan da pretvore Tviter u mašinu za pravljenje novca. I dok ne znamo tačno kako Musk namerava da to uradi, The Nev Iork Times je nedavno dobio pitch deck koji je predstavljen ovim investitorima, a koji pruža širok pregled Muskove vizije na Tviteru. Među ključnim tačkama: Musk planira da poveća korisničku bazu Tvitera sa 229 miliona dnevnih aktivnosti koje trenutno ima, na 600 miliona do 2025., a zatim na 931 milion do 2028. Mapa puta takođe navodi petostruko povećanje prihoda od Tvitera do 2028. godine, povećanje sa 5 milijardi dolara u 2021. na 26,5 milijardi dolara Prihod od oglašavanja, koji trenutno iznosi 90% Tvitera, smanjiće se na oko 45% prihoda kompanije Musk planira da otpusti oko 1.000 zaposlenih na Tviteru tokom sledeće godine, pre nego što doda oko 2.700 novih zaposlenih do 2025. Kao što je napomenuto, ovo su neki uzvišeni ciljevi, a kako, tačno, Musk planira da tako značajno poveća Tvitterovu korisničku bazu nije jasno. Ali jasno je da investitori veruju u dosadašnje iskustvo vlasnika Tesle – što bi mogla biti najbolja strategija, jer je on vremenom uspeo da pretvori svoje druge kompanije u velike finansijske uspehe. Jednostavno je teško videti put za Muska da učini Tvitter važnijom, atraktivnijom opcijom za korisnike. Mislim, do sada svi znaju šta je Tviter, i skoro svako ko je zainteresovan se prijavio. Šta može da doda da ponovo zainteresuje ne-korisnike i da trenutni korisnici požele da provode još više vremena u aplikaciji? Taj element je nejasan, i nisam siguran da je i sam Musk potpuno učvršćen na tom srednjem koraku. Ali on i njegov tim moraju imati nešto na umu, ovi brojevi nisu došli niotkuda. Ali ako striming uživo, flote, trenuci, prostori – ako svi ovi dodatni elementi još nisu učinili Tvitter aplikacijom koja se mora koristiti, šta je sledeće na kartama da zasladi ponudu aplikacije? Ključni element fokusa za Maska su pretplate i povećanje broja korisnika koji plaćaju za pristup aplikaciji, što je jedan od načina na koji Tviter može da preduzme da smanji svoje oslanjanje na prihod od oglasa. Tvitter Blue do sada nije bio uspešan – ali u svom planu Musk takođe napominje da očekuje da će pretplatnici Tvitter Blue-a porasti na 69 miliona korisnika do 2025. godine. Zašto će korisnici plaćati da koriste Tvitter Blue više u budućnosti? Deo Muskovog nastojanja je da će nastojati da koristi pretplate kao oblik verifikacije, dajući korisnicima koji plaćaju neku vrstu kvačice koja označava da su oni, u stvari, ljudi i da su registrovali svoje podatke u aplikaciji. To bi takođe moglo da negira uticaj botova – mada ne u potpunosti, jer je Musk rekao da će Tviter uvek ostati besplatan, barem na nekom nivou.

Možda bi, dakle, 69 miliona pretplatnika na koje cilja zapravo mogli da budu poslovni nalozi – ali čak i tako, teško je zamisliti da će mnogi brendovi rado plaćati osnovni pristup, bez neke vrste dodatnog zaslađivača za ponudu pretplate na Tvitteru.

Iako ako može da poveća broj korisnika, brendovi će sve više želeti da uđu, a ako je Musk naterao sve brendove da plaćaju pristup Tviteru, možete videti kako bi to moglo postati značajnije.

Ako može da poveća upotrebu Tvitera – što, vredi napomenuti, nije poraslo na bilo koji način već neko vreme.

Kao što možete videti na ovom grafikonu, Tvitter-ov broj dnevnih aktivnih korisnika koji se mogu unovčiti porastao je za 108 miliona u poslednjih pet godina. Pod Maskom, on očekuje da će taj skok videti za 371 milion – blizu 200%, rast – u naredna tri.

Ne znam šta Tviter može da uradi da to postigne, ali možda Elon ima plan. Možda postoji put koji niko drugi još ne može da vidi, a moguće je, nekako, da će doživeti rast bez presedana kada Musk stupi na mesto izvršnog direktora.

Ne znam – deluje optimistično, ali opet, Elon Musk je prkosio popularnom verovanju u prošlosti i došao je na prvo mesto.

Ovo bi, međutim, bio magični trik sledećeg nivoa, dok će njegova javna priroda, takođe, izvršiti veliki pritisak na Maska da dokaže svoju genijalnost.

Uskoro ćemo saznati – prema izveštajima, Musk će uskoro preuzeti mesto privremenog generalnog direktora Tvitera, dok budu prolazili poslednji detalji njegovog ugovora o preuzimanju.

Similar Posts