Instagram ažurira svoj algoritam rangiranja kako bi se više fokusirao na originalni sadržaj.
Ovo bi moglo izazvati neke glavobolje menadžerima društvenih medija i kreatorima sadržaja na Instagramu, barem u početnim fazama implementacije.
Danas je šef Instagrama Adam Moseri najavio da Instagram ažurira način na koji rangira sadržaj, kako bi se više fokusirao na originalni rad.
Prema Moseriju:
„Ako kreirate nešto od nule, trebalo bi da dobijete više zasluga nego ako ponovo delite nešto što ste pronašli od nekog drugog. [Kao takvi] mi ćemo učiniti više da pokušamo da više cenimo originalni sadržaj, posebno u poređenju sa ponovo objavljenim sadržajem.“
Pa šta to tačno znači?
Da li to znači da ako objavite sadržaj sa drugih platformi da ćete dobiti kaznu za doseg na IG-u?
Da li to znači da ako veći profil ponovo objavi vaš originalni sadržaj, da biste zbog toga mogli biti kažnjeni?
To je nekako složeno, a Moseri nije delovao potpuno uveren da će Instagram moći da to ispravi.
Odgovarajući na razna pitanja na Tviteru, Moseri je objasnio da:
Sadržaj koji je uređen van Instagrama, a zatim otpremljen u aplikaciju, neće biti kažnjen ovom promenom. Prema Moseriju: „Ideja je da ako ste je napravili, originalna je. U redu je ako ste ga uredili van Instagrama, a zatim ga uneli preko galerije.” Kao što se možda sećate, Instagram je prošle godine najavio da će sadržaj koji se ponovo deli iz drugih aplikacija koje su uključivale vidljive vodene žigove biti smanjen, što je bilo posebno fokusirano na ponovno deljenje sadržaja TikTok-a na Reels. Sadržaj sa vidljivim logotipima ili vodenim žigovima će i dalje biti kažnjen prema toj politici, barem u Reels-u, ali van toga, promena nije osmišljena da spreči ljude da dele sadržaj uređen van samog IG-a.
Istorija objavljivanja je faktor. Moseri napominje da su agregatori sadržaja fokus ovog ažuriranja, a Instagram će moći da se pozove na istoriju objavljivanja naloga kao jedan od načina da se to utvrdi. „Ako je nalog agregator, verovatnije ćemo moći da otkrijemo da nije originalan.“ Dakle, ako ponovo objavljujete mnogo stvari sa drugih naloga, verovatno ćete primetiti pad dosega. Objavljivanje memova u trendu je do sada bio jednostavan način za povećanje angažovanja, ali možda to više neće biti slučaj.
Instagramovo rangiranje originalnog sadržaja je u toku. Moseri priznaje da Instagram ne može sa sigurnošću da zna da li je sadržaj originalan ili ne. „Mi pravimo klasifikatore da predvidimo koliko je verovatno da će nešto biti originalno, ali to nije saznanje. Gledamo stvari poput toga ko je na snimku i da li smo video ranije videli.” Dakle, možda će, ako delite sadržaj iz drugih izvora, u svim vašim otpremanjima biti različitih ljudi, a to bi mogao biti signal, dok će Instagram-ov algoritam takođe tražiti replicirane postove. Kako će Instagram znati koji nalog je pokretač, a koji replikator? Vreme koje je objavljeno moglo bi da bude jedan od faktora, ali Moseri napominje da „ako se neko pretvara da je originalni kreator, što je manje verovatno, ali bi se moglo desiti, biće nam teško da znamo“.
U suštini, cilj je da se smanji dominacija agregatorskih sajtova i da se više priznaje originalnim kreatorima. To će, u idealnom slučaju, imati manje farmi sadržaja ili ponovnih postera koji dominiraju Ekplore feed-om, dok Instagram takođe sada gura više preporučenih postova u vaš glavni feed, a i oni bi takođe trebali biti originalniji u budućnosti.
Ali sistem nije savršen i nema sumnje da će neki računi zbog toga trpeti nepravedne kazne. Ali opet, Moseri napominje da će Instagram nastaviti da razvija svoje procese otkrivanja tokom vremena kako bi bolje utvrdio odakle dolazi sadržaj i ko je postavio original, kako bi pomogao da se istinski kreatori povećaju, za razliku od puštanja da veći, nalozi na farmi preuzmu sve angažovanje.
To može imati veliki uticaj, s obzirom na količinu agregatora naloga u aplikaciji, ili može biti minimalan. Trenutno je teško reći, ali osnovni princip će biti da nastavite sa postavljanjem originalnog sadržaja u aplikaciju – a ako ponovo objavljujete, možda je vreme da smanjite oslanjanje na taj sadržaj.
Za brendove, to takođe može imati implikacije na UGC i ponovno korišćenje korisničkih postova i ažuriranja, ako ih takođe objavljuju na svojim profilima. UGC može biti odlična opcija za društveni dokaz i dobar način da se angažujete sa vašom zajednicom, i zaista će se svesti na merenje uticaja promene u odnosu na prednosti objavljivanja.
Kao i uvek, sve je u eksperimentisanju i gledanju kako ažuriranje pomera iglu u aplikaciji tokom vremena.