Pojavljuju se novi detalji desetogodišnjeg plana rasta Meta za AR nosive uređaje i Metaverse.
Metaverzum je budućnost Mete i sopstvenog nasleđa Marka Zakerberga, ali da bi potpuno impresivan, potpuno interaktivni metaverzum postao stvarnost, Meta će morati da uvede potpuno novo doba usvajanja tehnologije, uključujući visoko korišćenje VR slušalice, kao i proizvod za AR naočare.
O čemu smo danas dobili čitav niz detalja, putem novog izveštaja The Verge, koji je, na osnovu informacija od insajdera Meta, izložio ključne detalje Meta-inog AR plana uvođenja naočara.
Pre nego što se previše uzbudite – oni neće biti ovde do sledeće godine, ako Meta bude u stanju da ispoštuje taj vremenski okvir, tako da još uvek postoji dosta puta.
Kako je izvestio The Verge, Meta trenutno razvija svoj početni proizvod za AR naočare, nazvan „Project Nazare“, koji bi radio nezavisno od mobilnog telefona i koristio kontrole na zglobu za navigaciju kroz različite funkcije. Meta takođe razvija varijaciju niže cene pod nazivom „Hipernova“ koja bi bila vezana za vaš mobilni uređaj.
Prema The Verge:
„Možda najfuturističkiji aspekt prvih verzija Nazare-a i Hipernove je uređaj za zglob koji Meta planira da uklopi u naočare za kontrolu nad njima, hipotetički, sa umom korisnika – nešto što će verovatno biti sledeća velika prepreka privatnosti kompanije. Narukvica koristi diferencijalnu elektromiografiju, ili EMG, za merenje električnih impulsa u neuronima ruke, u suštini stvarajući efekat fantomskog uda koji nosilac može da koristi za interakciju sa naočarima.
Meta već neko vreme radi na EMG tehnologiji, tako da nije veliko iznenađenje videti ih da žele da ih koriste za kontrolu svojih AR perifernih uređaja.
Ali čak i tako, to je veliki funkcionalni skok, koji bi mogao da uvede potpuno novo doba uobičajene interakcije sa tehnologijom – i zaista, taj element će u velikoj meri odrediti krajnji uspeh ili neuspeh projekta.
Što je, na neki način, ono čemu Meta teži, sa zaposlenima koji opisuju svoje AR naočare kao Metin ‘iPhone trenutak’, a Zakerberg stavlja svoju reputaciju na uspeh ove sledeće faze i kako će to transformisati način na koji komuniciramo sa svet oko nas.
Zanimljivo je razmotriti naglasak koji kompanija stavlja na AR nosive uređaje, posebno imajući u vidu da je većina njegovog metaverzuma do sada naizgled naglašavala VR svetove, dostupne preko svojih samostalnih Kuest slušalica.
AR će takođe igrati ključnu ulogu u ovome, povezujući ljude u svoje digitalne sfere na širi spektar načina, dok će istovremeno pružati upite i alate u vidu za olakšavanje proširenog spektra interakcija nego što smo trenutno navikli putem AR opcija .
Većinu onoga što trenutno možemo da doživimo u AR-u, vidimo kroz ekrane naših telefona, sa digitalnim maskama koje mogu da promene naš izgled, ili digitalnim likovima koji se mogu postaviti iznad stvarnog sveta.
Ali Metina vizija ide dalje od ovoga:
„Karakteristika okvira biće mogućnost komunikacije i interakcije sa hologramima drugih ljudi kroz naočare, za koje Zakerberg veruje da će vremenom pružiti ljudima upečatljivije, upečatljivije iskustvo od video poziva koji postoji danas.
To bi zaista bilo neverovatno iskustvo, ako Meta može da ga ostvari.
Do sada smo videli nekoliko radnih primera takvih u akciji, a Meta-in shovreel „Project Aria“ jedini pravi prikaz njegovog napretka na AR naočarima.
Ali prema insajderima, njegovi planovi su dobro napredovali, a neki opisuju njegove novije demonstracije tehnologije kao „najimpresivnije koje su ikada iskusili“.
I dalje će biti potrebno mnogo posla – poteškoće sa dobavljačima čipova i drugi troškovi će verovatno povećati maloprodajnu cenu naočara, što će otežati Meta-u da uvede široko usvajanje, barem u ranim fazama. Ali Metina mapa puta, barem trenutno, verovatno će videti prvu verziju svojih AR naočara lansiranu 2024. godine, sa lakšim, naprednijim dizajnom predviđenim za 2026. godinu, nakon čega će uslediti treća varijacija 2028. godine.
To verovatno više funkcioniše sa Metinom vremenskom linijom metaverzuma, za koju se više puta primećuje da će trebati mnogo godina, čak i decenija, da se ostvari.
Meta-in plan je da proda „desetine miliona“ pametnih naočara sa AR-om do kraja ove decenije, što je tačno kada očekuje da će se većina svojih metaverzalnih opklada isplatiti.
Što je velika, dugoročna opklada, i verovatno će Meta proći kroz različite faze tržišnih previranja, pošto usvajanje Fejsbuka nastavlja da usporava, a Meta nastavlja da pumpa sve više novca u svoje projekte sledeće faze.
Hoće li to dovesti do prevelikog pritiska na kompaniju? Da li će moći da upravlja različitim problemima privatnosti i zdravstvenim problemima povezanim sa proširenom upotrebom metaverzuma?
I na kraju, da li će Meta zaista moći da izgradi ovaj prošireni, teoretski metaverzum, koji će se pobrinuti za sve vrste digitalnih interakcija i omogućiti ljudima da se uključe u potpuno nove svetove koje sami naprave?
Ima mnogo toga što treba da prođe kako treba, ali Meta ima plan. A to bi mogla biti budućnost, čak i ako je još ne znamo.