Metaverse: Šta dolazi za e-trgovinu?
Meta nije jedina kompanija koja gleda ka metaverzumu. Nova sfera onlajn interakcije privukla je široku pažnju, a tehnološke kompanije poput Microsofta, Applea i Gugla sve su uprte u prostor.Dok ovaj novi oblik onlajn interakcije počinje da se oblikuje, brendovi žele da znaju kako će uticati na budućnost trgovine.
Šta je metaverzum?
Metaverzum nije određeno mesto ili jedna vrsta tehnologije. Odnosi se na promenu u načinu na koji komuniciramo sa tehnologijom, posebno u virtuelnoj i proširenoj stvarnosti. Razgovor o metaverzumu danas se upoređuje sa pričanjem o internetu ili „sajber prostoru“ 1970-ih. Verovatno će se termin i njegovo značenje promeniti u narednoj deceniji i dalje.
Međutim, pojava metaverznih tehnologija, uključujući društvenu trgovinu, proširenu stvarnost (AR) i virtuelnu stvarnost (VR), kriptovalute i ne-zamenljive tokene (NFT), već utiče na strategije brenda. Na primer, nekoliko kompanija je pokrenulo AR i VR aplikacije kako bi pomoglo kupcima da testiraju i kupuju svoje proizvode. Ove tehnologije predstavljaju široke mogućnosti za stvaranje novih ponuda u digitalnim i fizičkim prostorima kako metaverzum postaje stvarnost.
E-trgovina koja se razvija
Metaverzum već dobija oblik, sa trgovinom kao ključnim delom njegove svrhe. Da bi se pripremili za to kako će izgledati nova oblast e-trgovine, brendovi se mogu pripremiti za sledeći razvoj događaja:
AR i VR inovacije – Proširena i virtuelna stvarnost su najnovije iteracije interaktivnog sadržaja koje brendovi istražuju da bi pružili inovativna iskustva. Predviđanja postavljaju CAGR za globalno tržište proširene i mešovite stvarnosti na 79,2%. Amazon je, na primer, predstavio alatku Room Decorator koja omogućava kupcima da vizuelizuju nameštaj u sopstvenim prostorima. Šarlot Tilberi je napravila virtuelnu prodavnicu koju potrošači mogu da istraže kada im odgovara.
Tek treba da vidimo pravi potencijal AR i VR, delimično zato što su hardver i tehnologija potrebni za učešće bili glomazni i skupi. Sada, međutim, brendovi poput Meta nude VR slušalice i sličnu tehnologiju po sve nižim cenama, signalizirajući da će ove tehnologije postati pristupačnije, što će zauzvrat dovesti do usvajanja kritične mase. Kako VR postaje sve rašireniji, brendovi će istraživati nove načine povezivanja sa kupcima.
Hiperpersonalizacija – Potražnja za personalizovanim korisničkim iskustvima raste. Prema istraživanju iz 2021. godine, 71% kupaca očekuje personalizovana iskustva od brendova, a 76% će biti frustrirano bez toga. Brendovi pronalaze načine da ponude ciljane promocije, relevantne preporuke za proizvode ili usluge, interakcije jedan na jedan sa osobljem i mogućnosti angažovanja poput kupovine uživo.
Metaverz će podići personalizovano korisničko iskustvo na novi nivo. U digitalnom svetu, potrošači mogu da komuniciraju sa brendovima bez barijera fizičkog sveta – na primer, vremena, gravitacije i geografije. Oni mogu da posete virtuelne prodavnice bilo gde i kad god žele. Pored toga, brendovi traže nove vrste iskustava kao što su virtuelne igre. Na primer, Nike je premijerno predstavio NIKELAND, 3D prostor na platformi za igre Roblok gde igrači mogu da osvoje bodove koje mogu da zamene za digitalnu odeću. U budućnosti, sve više kompanija će eksperimentisati sa korišćenjem metaverznih tehnologija kako bi prilagodile iskustvo kupaca u velikom obimu.
Proširena društvena trgovina – Kupovina proizvoda direktno na platformama društvenih medija postaje sve popularnija i predviđa se da će dostići 1,2 biliona dolara širom sveta do 2025. Baš kao što brendovi usvajaju alate za omogućavanje kupovine direktno na Fejsbuku, Instagramu i TikToku, metaverzum će verovatno uključivati nove platforme na kojima će brendovi imati priliku da prodaju.
Iako ne možemo sa sigurnošću reći kako će te platforme izgledati, znamo da će brendovima biti potrebni alati kako bi njihove društvene prodavnice bile ažurne sa najnovijim inventarom i informacijama o e-trgovini. Brendovi se takođe mogu pripremiti sa chatbotovima koji mogu da pruže brigu o korisnicima direktno u okviru platforme društvenih medija kako bi osigurali da kupci dobiju najbolju uslugu na bilo kojoj platformi koju odaberu.
Priprema za sledeću fazu trgovine
Razvoj metaverzuma će verovatno obuhvatiti sledeću deceniju i evoluirati nekoliko puta. Međutim, da bi se pripremili za ovu sledeću eru onlajn interakcije, brendovi mogu da počnu sada ulaganjem u AR i VR, društvenu trgovinu i druge alate koji omogućavaju besprekorna, višekanalna i personalizovana iskustva.
Brendovi koji danas započnu svoja metaverzalna putovanja predvodiće čopor u ovoj sledećoj granici trgovine.