Instagram pokreće test opcije prikaza za NFT, koje će uskoro stići i na Facebook.
Na osnovu barem nekih nedavnih brojeva, čini se da vazduh curi iz početnog NFT balona, što znači da, ako Meta želi da uđe u kraj popularnosti, mora sada da krene sa lansiranjem NFT funkcija za izlaganje.
Kao takvo, nije iznenađenje videti da Instagram opcije NFT prikaza koje se dugo razvijaju sada dobijaju početno izdanje.
Kako je najavio šef Instagrama Adam Moseri, IG pokreće početni test svojih novih NFT funkcija sa odabranim kreatorima u SAD. Proces će uključiti integracije za Ethereum i Poligon, uz dodatnu podršku za Flov i Solana uskoro. Vlasnici NFT-a će moći da povežu svoje Rainbov, Trust Vallet i MetaMask naloge da verifikuju vlasništvo nad NFT-om.
Korisnici će moći da prikažu svoje NFT-ove na glavnom IG fidu, u pričama ili u direktnim porukama. Takođe će biti dodata nova NFT kartica na račune koji učestvuju, sa kvačicom u šestougaoniku koji označava verifikovane NFT.
Na ovoj slici možete videti da će indikator šestougaonog kvačica takođe biti uključen u NFT slike objavljene u okviru vašeg glavnog objava.
Instagram razvija ovu opciju od juna prošle godine, sa početnim primerima koji pokazuju kako IG ne samo da može da prikaže vaše NFT-ove, već i da olakša prodaju NFT-a, spajajući se sa širem tržištem digitalnih proizvoda.
U ovom primeru možete videti kako bi NFT licitiranje na kraju moglo da se integriše u proces, obezbeđujući potpuniju vezu sa širim NFT tržištem.
Izvršni direktor Meta Mark Zuckerberg takođe je govorio o potencijalu NFT-a i proširenoj ulozi koju će digitalna roba igrati u nadolazećoj promeni Metaverse, sa odećom u koju oblačite svoje digitalne avatare, koja bi potencijalno takođe mogla da bude iskovana kao NFT i vezana za vaš digitalni identitet.
Ali, kao što je navedeno, trgovanje NFT-om je u stalnom padu od svog početnog perioda hipe. Nedavni izveštaj u The Vall Street Journal-u navodi da je od septembra zabeležen pad prodaje NFT-a za 92%, a od novembra 88% u aktivnim novčanicima.
Ta smanjena potražnja je takođe srušila vrednost nekih velikih NFT-ova.
Prema VSJ:
„NFT prvog tvita suosnivača Tvitera Džeka Dorsija prodat je u martu 2021. za 2,9 miliona dolara Sini Estavi, izvršnom direktoru blokčejn kompanije Bridge Oracle sa sedištem u Maleziji. Ranije ove godine, gospodin Estavi je stavio NFT na aukciju. Nije dobio nijednu ponudu iznad 14.000 dolara, što nije prihvatio.
NFT entuzijasti su doveli u pitanje ove tačke podataka, sugerišući da su to primeri koji su odabrani, ali širi trend, zasnovan na statistikama i projektima u industriji, sugeriše da se NFT hlade, barem u svom trenutnom obliku.
Što je verovatno najkritičnija tačka. Kao što Zakerberg primećuje, potencijal NFT-a se proširuje daleko izvan trenutne poplave slika avatara iz crtanih filmova, sa naizgled hiljadama „umetnika“ koji okupljaju sve vrste nasumičnih slika u nadi da će zaraditi.
Čini se da ti PFP (profilna slika) projekti zaista opadaju u popularnosti, ali na kraju će postojati načini da se koristi pozadinski proces NFT-a za prikaz vlasništva nad širokim spektrom digitalnih stavki.
Dakle, dok se čini da je NFT kakvog trenutno poznajemo na izlasku, proces koji oni oličavaju mogao bi postati ključna osnova sledeće faze.
Što je verovatno razlog zašto Meta gura napred, čak i ako se čini da se ljudima pomalo muka od njih – i sa toliko povlačenja tepiha i otimanja, i toliko usranih ‘projekata’ u prostoru, nije iznenađenje videti ljude udaljavati se.
Ali još uvek postoji osnovni potencijal, dok su mnogi ljudi već dobro uloženi u trenutni NFT prostor.
Pored današnjeg lansiranja, Zakerberg takođe napominje da će opcije NFT prikaza uskoro stići na Facebook, zajedno sa NFT-ovima proširene stvarnosti za Instagram priče.
Da li će to dovesti do šireg usvajanja NFT-a ili je to samo način da se Meta uhvati u početnu fazu hipea pre nego što izumru?
Uskoro ćemo saznati kako NFT-ovi postaju sve vidljiviji u Meta aplikacijama.