Facebook uklanja podršku za podcaste, samo 10 meseci nakon pokretanja novih funkcija podcasta.
Ovakve stvari seju nepoverenje među kreatorima i preduzećima na Fejsbuku.
Danas je Bloomberg izvestio da Facebook uklanja podršku za podkast i opcije prikaza, koje je lansirao u junu prošle godine, jer pomera fokus sa audio opcija.
Kako prenosi Bloomberg:
„Facebook se povlači iz podcasta i planira da ih potpuno ukloni sa servisa društvenih medija počevši od 3. juna. Facebook će prestati da dozvoljava ljudima da dodaju podkastove na uslugu od ove nedelje, prema poruci poslatoj partnerima. Ukinuće i svoj kratki audio proizvod Soundbites i ukloniti svoje centralno audio čvorište.”
Facebook je prvi put pregledao ove opcije prošlog aprila, kao deo šireg pritiska na društveni zvuk, nakon meteorskog uspona Clubhouse-a početkom 2021.
Kao što vidite, Meta je promovisala niz nadolazećih opcija za podcast, uključujući alate za prikaz na stranici i opcije direktne veze, što bi omogućilo korisnicima Facebook-a da se prilagode podcastima bez napuštanja aplikacije.
Meta je zatim zvanično lansirala svoje alate za podršku podcastima u junu, sa raznim partnerima za lansiranje.
Meta je promovisao ovu opciju kao način da prikažete svoj sadržaj podkasta milijardama korisnika i da se angažujete sa obožavaocima u aplikaciji, pomažući da proširite svoju zajednicu.
Ali sada, manje od godinu dana kasnije, potpuno se povlači, ostavljajući sve kreatore koji su koristili ove alate da izgrade svoju publiku na hladnoći.
Meta je dao kratku izjavu za Bloomberg, napominjući da:
„Stalno procenjujemo funkcije koje nudimo kako bismo se mogli fokusirati na najsmislenija iskustva.“
Kao što je napomenuto, Meta ima istoriju izvlačenja tepiha ispod kreatora i brendova, bilo zbog smanjenog dosega stranice, stalnog promenljivog naglaska na videu, guranja kreatora da koriste priče itd.
I svaki put to narušava poverenje u Društvenu mrežu i služi kao podsetnik za kreatore da ne grade na „iznajmljenom zemljištu“. Jer Meta može i hoće da menja pravila igre kad god poželi. Suština je da ako se oslanjate na njegove aplikacije da podrže vaše napore u izgradnji zajednice, možete očekivati, u nekoj fazi, da će pomeriti fokus i kao rezultat toga ostaviti vas na cedilu.
Naravno, Meta je pokazala interesovanje za podcaste tek nekoliko meseci, tako da biste pretpostavili da bi velika većina podkastera već usmerila svoje napore za povećanje publike negde drugde, jer to nije postao ključni element Facebook-a. iskustvo na bilo koji način.
Ali čak i tako, to će verovatno doneti povratne informacije za poslovne korisnike koji su napravili različite strateške promene po želji Zucka and Co, da bi se na kraju suočili sa smanjenim dosegom i angažovanjem dok kompanija gleda ka sledećem sjajnom objektu na horizontu, koji može da koristi da uvuče više korisnika.
Meta takođe očigledno ne planira da upozorava korisnike na promenu podkasta, već se odlučuje da to prepusti izdavačima, dok će Live Audio Rooms biti integrisane u Facebook Live, dajući korisnicima mogućnost da idu uživo samo sa audio ili audio i video zapisima .
Zašto onda promena fokusa?
Pretpostavljam da ovo, od generalnog direktora Meta Marka Zakerberga u poslednjem pozivu za zaradu kompanije, može imati neke veze sa tim:
„Nakon početka COVID-a, ubrzanje e-trgovine dovelo je do prevelikog rasta prihoda, ali sada vidimo da se taj trend povlači. Međutim, na osnovu snažnog rasta prihoda koji smo videli u 2021. godini, pokrenuli smo brojna 2 višegodišnja projekta kako bismo ubrzali neke od naših dugoročnih investicija, posebno u našu AI infrastrukturu, poslovnu platformu i Realiti Labs. Ove investicije će biti važne za naš uspeh i rast tokom vremena, tako da i dalje verujem da ih treba dovršiti. Ali sa našim trenutnim nivoima rasta poslovanja, sada planiramo da usporimo tempo nekih naših investicija.”
Mislim da bi ova poslednja linija mogla biti u igri – sa rastućim troškovima, dok gleda ka metaverzumu, Meta sada ponovo procenjuje svoje različite opklade i racionalizuje svoj fokus, kako bi osigurala da upravlja troškovima i zadržava prihode otkucavanje.
I u okviru toga, pretpostavljam da audio jednostavno nije tako velika stvar kao što su neki mislili da bi mogao postati početkom prošle godine.
Neki audio elementi i dalje imaju dobre performanse, a sam Clubhouse bi mogao biti na putu uspostavljanja tržišne niše. Ali jasno je da Meta nije videla veliko interesovanje ili vrednost sa ovim na Facebooku, zbog čega sada menja put.
Kao takvo, izolovano, ovo verovatno nije velika stvar i verovatno neće imati ogroman uticaj na sve strane. Ali opet, to je neugodan podsetnik na to kako se Meta fokus može promeniti i zašto ne biste trebali da se previše osećate sa platformom ili da se oslanjate na nju.
Postoji ogromna mogućnost za doseg i angažovanje na Fejsbuku, ali to uvek dolazi sa upozorenjem – da bi sve moglo da nestane u trenu ako kompanija promeni put.