YouTube i TikTok dodaju nove opcije za automatizovane titlove, poboljšavajući pristupačnost.
YouTube je napravio novi korak u unapređenju upotrebe titlova u svojoj aplikaciji, dok TikTok takođe želi da proširi svoje funkcije pristupačnosti tako što će automatski titlovi biti dostupni na svim klipovima.
Prvo, na YouTube-u – danas je glavni direktor za proizvode YouTube-a Nil Mohan najavio da kreatori mogu lakše da angažuju spoljne saradnike za kreiranje i uređivanje titlova na svojim klipovima u okviru aplikacije IouTube Studio.
Kao što možete videti ovde, sada, u okviru elementa „Dozvole“, postoji nova opcija za dodavanje uloge „Uređivač titlova“ u okviru aplikacije, tako da možete da odobrite pristup trećoj strani za upravljanje titlovima na vašim klipovima.
To će pomoći da se poboljšaju tačnost i čitljivost natpisa na vašem sadržaju. IouTube, vredi napomenuti, takođe nudi automatizovane titlove za sva otpremanja, ali pošto su automatizovani, nisu uvek tačni, što posebno važi za određene jezike, a ova opcija će olakšati dodatni kapacitet upravljanja na ovom aspektu.
TikTok takođe želi da nadogradi pristup titlovima i poboljša upotrebljivost za više ljudi, uključivanjem automatskih titlova na engleskom jeziku podrazumevano za sva otpremanja.
Kao što možete videti u ovom upozorenju, koje deli stručnjak za društvene medije Matt Navarra, TikTok želi da proširi dostupnost titlova tako što će ih podrazumevano uključiti. Korisnici i dalje mogu uključiti sopstvene titlove, što bi poništilo ovaj korak, dok takođe mogu da isključe automatski generisane titlove ili da promene opcije prikaza jezika u toku otpremanja.
Iako u većini slučajeva, možete ih ostaviti uključene – i možete urediti automatske natpise nakon što su napravljeni, a za većinu kratkih klipova u aplikaciji, verovatno neće potrajati dugo da biste bili sigurni da su ispravan.
U svakom slučaju, to će doneti više tekstualnih opcija za više TikTok klipova, što može samo da pomogne u poboljšanju pristupačnosti, a takođe pomaže korisnicima da gledaju u okruženjima sa „isključenim zvukom“ da dobiju bolji kontekst o tome o čemu su vaši video snimci.
Pristupačnost je poslednjih godina postala ključni fokus društvenih aplikacija, pri čemu svaka platforma dodaje više alata i opcija kako bi se pomoglo širem spektru korisnika da pristupi njihovom sadržaju. Što je pozitivan korak i značajan razvoj za više od 70 miliona gluvih ljudi širom sveta.
Pored toga, sa više od 80% gluvih ljudi koji žive u regionima u razvoju, ovo je takođe kritično razmatranje za aplikacije kako dostižu nova tržišta, a pošto su i TikTok i IouTube primećeni širom sveta, važno je da svaka aplikacija zahteva relevantne korake za maksimiziranje korisnosti.