Povratak rasta korisnika Facebook-a na pravi put, pad prihoda u Q1
Facebook je uspeo da vrati rast broja korisnika na pravi put, umanjujući zabrinutost tržišta, iako je rast prihoda usporen u prvom kvartalu 2022, delom zbog rata u Ukrajini, između ostalog.
U svom prvom ovogodišnjem ažuriranju performansi, Meta je još jednom podvukao svoj trajni kapacitet performansi, čak i kada se fokusira na sledeću fazu digitalne veze, nakon što je pad upotrebe u poslednjem izveštaju doveo do pitanja da li je pao, i da li je sada na pad u očima korisnika.
Prvo, o dnevnim aktivnostima – Facebook DAU je u proseku iznosio 1,96 milijardi u martu 2022., što je povećanje od 4% u odnosu na prethodnu godinu Facebook 1. kvartal 2022.

Većina porasta upotrebe Fejsbuka ponovo je došla iz azijsko-pacifičkog regiona, gde se aplikacija još uvek grana na tržišta u razvoju i gde se stalno razvija.
Iako ćete takođe primetiti da su dnevne stope korišćenja Fejsbuka opale za 2 miliona u Evropi, a samo su zabeležile blagi porast u SAD. Upotreba Facebook-a je fluktuirala na oba tržišta već neko vreme, i može se desiti da je Facebook zaista dostigao svoju optimalnu zastupljenost u ovim regionima.
Iako se u isto vreme veliki broj ljudi i dalje svakodnevno prijavljuje na Facebook na ovim tržištima. To verovatno govori o ključnoj povezujućoj ulozi koju aplikacija sada igra u modernom interaktivnom procesu – iako bih ipak želeo da vidim koliko dugo ljudi zapravo provode u aplikaciji i koliko se jednostavno prijavljuje da bi proverilo svoja obaveštenja, pre nego što provode većinu svog vremena na mreži negde drugde.
Što se tiče mesečnih aktivnosti, Facebook je porastao na 2,94 milijarde, što je povećanje od 3% u odnosu na prethodnu godinu.

Pad upotrebe u Evropi je ovde mnogo izraženiji (-9 miliona), što izgleda ukazuje na opadanje popularnosti aplikacije na nekim tržištima.
Mada se to verovatno odnosi i na ruske zabrane. Facebook je navodno imao preko 70 miliona korisnika u Rusiji od februara 2022. godine, pre nego što je ruski regulator za komunikacije početkom marta u potpunosti blokirao pristup Fejsbuku, kao odgovor na Meta-ino ograničenje ruskih državnih medija.
U tom slučaju, Facebook je verovatno izgubio mnogo više aktivnih korisnika nego što je prikazano ovde – ali to nije Meta greška, niti odražava trend udaljavanja od aplikacije.
Ali to bi moglo učiniti da Meta-in broj korisnika izgleda mnogo gore u Evropi u drugom kvartalu, u zavisnosti od toga kako stvari napreduju.
Sve u svemu, međutim, brojke pokazuju da je Facebook i dalje veoma popularan, dok je Metina lista „Porodica aplikacija“, koja uključuje jedinstvene korisnike na Facebook-u, Messenger-u, Instagramu i VhatsApp-u, takođe nastavila da raste.

Razlika između ovog grafikona i upotrebe Facebook-a u izolaciji sugeriše da postoji oko 700 miliona korisnika koji nisu na Facebook-u i koji se prijavljuju u ove druge aplikacije svakog meseca.
Meta ne analizira podatke o upotrebi za svoje druge platforme, ali s obzirom na to da VhatsApp ima preko 2 milijarde korisnika, na širokom spektru tržišta, čini se da ukazuje na veliku razliku između upotrebe Facebooka i Instagrama. Instagram navodno ima više od 2 milijarde korisnika, iako Meta nije zvanično potvrdila ovu statistiku.
Ali opet, interesantnije razmatranje ovde je koliko dugo ljudi provode u Meta-inim aplikacijama – jer dok će se većina ljudi prijaviti da vidi šta njihovi prijatelji i porodica dele svaki dan, pretpostavljam da mnogi sada provode mnogo više vremena u TikTok-u i IouTube umesto toga.
Ovo izgleda kao mnogo informativnija statistika, a Meta već neko vreme nije dala ništa zvanično na ovom frontu.
Što se tiče prihoda, Meta je donela 27 milijardi dolara za kvartal, što je povećanje od 7% u odnosu na prošlu godinu:

Pad prihoda na dva najveća tržišta reklama biće zabrinjavajući, iako Meta napominje da su prikazi oglasa koji se isporučuju u njenim aplikacijama porasli za 15% u odnosu na prethodnu godinu.
Meta se još uvek bori sa Apple-ovim ATT ažuriranjem, koje je ograničilo njegov kapacitet prikupljanja podataka, za šta je ranije napomenuto da bi smanjilo rezultate za oko 10 milijardi dolara samo u 2022. Meta takođe kaže da je „mekoća prihoda u zadnjoj polovini prvog tromesečja“ pogoršana ratom u Ukrajini, dok istovremeno nastavlja da ulaže u nove tehnologije, podstičući povećanu potrošnju.

To je neizbežan uticaj njegovog fokusa na budućnost, ali taj fokus je takođe, po mišljenju Mete, ono što će obezbediti njen stalni učinak, a na ovom frontu ima mnogo toga da se dogodi.
Po mnogo čemu, kompanija je u prelaznom periodu, što je i sama Meta objasnila tržištu u svojim nedavnim izjavama. Kako se gleda ka sledećoj fazi povezivanja, to će neizbežno uticati na performanse u toku dana. Povećani troškovi istraživanja i razvoja su najočigledniji pogodak, ali to takođe znači da praktično svaki projekat, u okviru svake od svojih aplikacija, sada mora da se gradi sa pogledom ka budućnosti, što znači duže razvojne cikluse, povećanu složenost i više radnog vremena kao rezultat.
Metaverse bi mogao biti budućnost, ali akcionari se u suštini klade na Zuckovog nus ovde, u nadi da je on u pravu – jer kao što smo videli, Meta-ine osnovne aplikacije već osećaju problem i ne izgleda da se menja njegov pristup, sa troškovima koji nastavljaju da rastu, a više resursa se usmerava ka sve skupljim izdanjima hardvera.
Ako Meta zaista veruje u promenu Metaverse-a, to će verovatno takođe dovesti do još jednog udara na maloprodajne troškove svojih VR slušalica, i na kraju svojih AR naočara, jer je pravi novac u masovnom usvajanju i širenju Metaverse angažmana.
U suštini, iako tržište verovatno nije previše uzbuđeno zbog Meta-inih rezultata, verovatno neće izgledati mnogo bolje neko vreme. A ako Metaverse-u bude potrebna decenija da postane sledeća ravnica digitalnog postojanja, kao što je Meta predvidela, to će definitivno rastegnuti strpljenje vlasnika $FB-a.
Za korisnike, Meta će ostati na putu sa povećanom integracijom e-trgovine i više mogućnosti za kreatore da zarade novac u svojim aplikacijama. Ovo poslednje bi takođe moglo da se unese u Metaverse, sa novim fondom koji je već uspostavljen za podršku kreatorima VR-a, i više obrazovnih programa koji će usmeriti umetnike i influensere u sledeći prostor, u nadi da će svoju publiku dovesti sa sobom.
Instagram ostaje fokusiran na pobedu nad TikTokom u sopstvenoj igrici, dok VhatsApp još uvek radi na poslovnim alatima, koji bi mogli imati veliki potencijal na tržištima u razvoju.
Ali u stvari, sve je u Metaverzumu i postavljanju temelja za sledeću fazu. Ovde postoje uzbudljivi razvoji, ali oni neće doći uskoro – nije samo pitanje pritiskanja prekidača i uvođenja sledeće faze.
Što znači da je potreban nivo strpljenja, nešto po čemu tržište nije poznato.